لاشه هواپیماپیداشد

خرید بک لینک
فردوسی » شاهنامه » پادشاهی یزدگرد »بخش ۸یکی نامه بنوشت دیگر بطوسپر از خون دل و روی چون سندروسنخست آفرین کرد بر دادگرکزو دید نیرو و بخت و هنرخداوند پیروزی و فرهیخداوند دیهیم شاهنشهیپی پشه تا پر و چنگ عقاببه خشکی چو پیل و نهنگ اندر آبز پیمان و فرمان او نگذرددم خویش بی رای او نشمردز شاه جهان یزدگرد بزرگپدر نامور شهریار سترگسپهدار یزدان پیروزگرنگهبان جنبده و بوم و برز تخم بزرگان یزدان شناسکه از تاج دارند از اختر سپاسکزیشان شد آباد روی زمینفروزندهٔ تاج و تخت و نگینسوی مرزبانان با گنج و گاهکه با فرو برزند و با داد و راهشمیران و رویین دژ و رابه کوهکلات از دگر دست و دیگر گروهنگهبان ما باد پروردگارشما بیگزند از بد روزگارمبادا گزند سپهر بلندمه پیکار آهرمن پرگزندهمانا شنیدند گردنکشانخنیده شد اندر جهان این نشانکه بر کارزای و مرد نژاددل ما پر آزرم و مهرست و دادبه ویژه نژاد شما را که رنجفزونست نزدیک شاهان ز گنجچو بهرام چوبینه آمد پدیدز فرمان دیهیم ما سرکشیدشما را دل از شهرهای فراخبه پیچید وز باغ و میدان و کاخبرین باستان راع و کوه بلندکده ساختید از نهیب گزندگر ای دون که نیرو دهد کردگاربه کام دل ما شود روزگارز پاداش نیکی فزایش کنیمبرین پیش دستی نیایش کنیمهمانا که آمد شما را خبرکه ما را چه آمد ز اختر به سرازین مارخوار اهرمن چهرگانز دانایی و شرم بی بهرگاننه گنج و نه نام و نه تخت و نژادهمیداد خواهند گیتی ببادبسی گنج و گوهر پراگنده شدبسی سر به خاک اندر آگنده شدچنین گشت پرگار چرخ بلندکه آید بدین پادشاهی گزندازین زاغ ساران بیآب و رنگنه هوش و نه دانش نه نام و نه ننگکه نوشین روان دیده بود این به خوابکزین تخت به پراگند رنگ و آبچنان دید کز تازیان صد هزارهیونان مست و گسسته مهارگذر یافتندی به اروند ر لاشه هواپیماپیداشد...ادامه مطلب

ما را در سایت لاشه هواپیماپیداشد دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 83 تاريخ: دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت: 17:25

درجهانِ ماچیزی خلق نشده ونمیشود .همه چیز تغییر و تبدیل میشود یعنی شکل میگیرد ودرنهایت نابود میشود. برای اغلب مردم سئوال پیش میاد که مگر میشود سیاره ،ستاره ،جاندار ،رودخانه،آبشار و طبیعت خودبخود بوجود بیاید؟حتمن یک طراح هوشمند آنها را خلق کرده است . پاسخ روشن است بله حتمن میشود سیارات وستارکان ،جانوران و طبیعت باهمه ی داشته هایش بطور تصادفی وبتدریج و در بردار زمان شکل گرفته اند و هرگز توسط موجودی هوشمند خلق نشده اند.وقتی یک آبشار شروع به بودن میکند در گذر زمان ومکان بتدریج در یک مسیر طولانی به نقطه ای در بلندای یک کوه میرسد و تبدیل به یک آبشار زیبا میشود حال اگر آب یا آبهایی که در نقطه ای شروع به حرکت کرده تابه نقطه شکل گیری آبشار را دنبال بکنیم خواهیم دید که چقدر ساده در گذر زمان ومکان این اتفاق بطور تصادفی رخ داده.تصادفی یعنی تغییرات وشکل گیری تدریجی مثل پیدایش غارها .هرچیزی در طبیعت رها بشود به تدریج دستخوش تغییر و تبدیل میشود وباعث شکل گیری چیزی دیگر میشود اما اگه ازقبل نقشه ای طراحی کنیم هرگز تصادفی بوجود نمی آید مثلا یک خانه مدرن هرگز تصادفی بوجود نمی آید وحتمن طراح میخواهد.در طبیعت وکیهان برخلاف برداشت عوام نظم وهوشمندی وجود ندارد اتفاقآ بی نظمی و بیرحمی حاکم است درکیهان میلیونها و میلیاردها سال بسیار ناچیز است والی نابودی سیارات وستارگان وبی نظمی کیهان شباهت نزدیک به نابودی جانوران دارد میتوان گفت یک بیرحمی وبیعدالتی سبب نوعی نظم وحشیانه شده است ستارگان وسیارات هم در طول میلیونها ومیلیاردها سال شکل گرفته اند ونه خلق شده اند.حیات وزندگی هم همینطور(تکامل) #تکامل_تدریجی + نوشته شده در یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت 16:52 توسط نامی رشیدی  |  لاشه هواپیماپیداشد...ادامه مطلب

ما را در سایت لاشه هواپیماپیداشد دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 64 تاريخ: دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت: 17:25

چو نه ماه بگذشت بر دخت شاهیکی پورش آمد چو تابنده ماهتو گفتی گو پیلتن رستم استوگر سام شیرست و گر نیرم استچو خندان شد و چهره شاداب کردورا نام تهمینه ، سهراب کردچو یک ماه شد ، همچو یک سال بودبرش چون بر رستم زال بودچو سه ساله شد زخم چوگان گرفتبه پنجم دل تیر و پیکان گرفتچو ده ساله شد زان زمین کس نبودکه یارست با او نبرد آزمود؟بر مادر آمد بپرسید زویبدو گفت گستاخ بامن بگویکه من چون ز همشیرگان برترمهمی بآسمان اندر آید سرمز تخم کیم وز کدامین گهرچه گویم چو پرسد کسی از پدرگر این پرسش از من بماند نهاننمانم ترا زنده اندر جهانبدو گفت مادر که بشنو سخنبدین شادمان باش و تندی مکنتو پور گو پیلتن رستمیز دستان سامی و از نیرمیازیرا سرت ز آسمان برترستکه تخم تو زان نامور گوهرستجهانآفرین تا جهان آفریدسواری چو رستم نیامد پدیدچو سام نریمان به گیتی نبودسرش را نیارست گردون بسودیکی نامه از رستم جنگ جویبیاورد و بنمود پنهان بدویسه یاقوت رخشان به سه مهره زراز ایران فرستاده بودش پدربدو گفت افراسیاب این سخننبایدکه داند ز سر تا به بنپدر گر شناسد که تو زین نشانشدستی سرافراز گردنگشانچو داند بخواندت نزدیک خویشدل مادرت گردد از درد ریشچنین گفت سهراب کاندر جهانکسی این سخن را ندارد نهانبزرگان جنگآور از باستانز رستم زنند این زمان داستان + نوشته شده در چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت 15:40 توسط نامی رشیدی  |  لاشه هواپیماپیداشد...ادامه مطلب

ما را در سایت لاشه هواپیماپیداشد دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 65 تاريخ: دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت: 17:25

به نظرمن احترام به عقاید حرف غلطی است و باید بجای این نکته بگوییم ، تحمل عقاید.دلیلش ساده است من چطور به عقاید گاودپرست یا موش پرست احترام بگذارم ؟اما مادامی که او تلاش نکند عقایدش را بر من تحمیل کند و  آسیبی به من نزند میتوانم اورا تحمل کنم و کاری به عقایدش هم ندارم .اما برخی عقاید حتی قابل تحمل هم نیستند مگر اینکه کاری از ما بر نیاید مثلا عقاید داعشی  قابل تحمل هم نیست وباید آن را به دیوار کوبید .بنابراین احترام به خیلی از عقاید دیگران  حرف درستی نیست و تنها تحمل عقاید میتواند درست باشد. + نوشته شده در دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت 17:35 توسط نامی رشیدی  |  لاشه هواپیماپیداشد...ادامه مطلب

ما را در سایت لاشه هواپیماپیداشد دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 88 تاريخ: سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 7:05

بیش از یک هفته از حمله تمام عیار اما بیرحمانه دیکتاتور روسیه ولادیمیر پوتین به کشور اوکراین میگذرد.پوتین نیروهای هسته ای را به حالت آماده باش درآوردغرب شدیدترین تحریمها را علیه پوتین و نزدیکان او و کشور روسیه اعمال کرده کشورهای اروپایی به اوکراین تسلیحات نطامی و کمکمهای غیر نظامی میدهندمیلیونها اوکراینی ازترس جنگ به اروپا مهاجرت کرده کرده اندزلنسکی رییس جمهور اوکراین همچنان  مقاومت میکند قطعنامه شورای امنیت تنها  با پنج رای مخالف برضد روسیه تصویب شد ایران هم به این قطعنامه رای داده است آیا این جنگ گسترش پیدا میکند؟آیا این جنگ به جنگ جهانی سوم تبدیل میشود؟چیزی که معلوم است بستگی به مقاومت اوکراین دارد اگر دولت وارتش اوکراین بتواند پیروزی پوتین را به تاخیر بیندازد به نفع این کشور یعنی اوکراین خواهد بود چون با گذشت زمان همچنان تنفر جهان وبخصوص غرب علیه پوتین ومحدودیتها وتحریمها علیه روسیه سخت تر وبیشتر میشوند ودرمقابل سیل کمکها به اوکراین هم بیشتر میشود و عواقب تلخ جنگ مثل کشتار مردم وکودکان وغیرنظامیان وتخریب زیرساختهای اوکراین بشدت غرب را عصبانی ودست اورا بیشتر باز میکند تا حتی دست به عملیات نظامی علیه روسیه بزند.آنچه تابحال مانع دخالت نظامی غرب علیه روسیه شده تنها خطرات و ریسک یک فاجعه اتمی وجنگ خطرناک است والی اگر این جنگ نه توسط روس بلکه توسط یک کشور که فاقد کلاهک هسته ای علیه هرکشوری دیگر بود تا الان غرب دخالت نظامی کرده بود .اینجاست که گزینه داشتن سلاح هسته ای و نظامیگری برای خیلی از کشورها وملتها اثبات شد واگر تا به امروز از تخریب سلاحهای اتمی وپرهیز از ساخت این سلاحها از جانب خیلی از مردم و کارشناسان و صاحبنظران وسیاستمداران مطرح میشد گویی اکن لاشه هواپیماپیداشد...ادامه مطلب

ما را در سایت لاشه هواپیماپیداشد دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 95 تاريخ: سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 7:05

صفحه بندی